Citas tiešsaistes lekcijas

Written by Maija Demitere on novembris 6, 2020 Categories: 

2020. gada novembrī notika UPDATE _V1 (pirmā daļa). Notikušās meistarklases ir skatāmas šeit.


VARVARA GULJAJEVA – Prototipu veidošanas loma mediju mākslas praksē

Runā tiek pētīta prototipēšanas loma mediju mākslinieka praksē. Izmantojot dažādu mākslas projektu piemērus, tiek skatīts, kā prototipu veidošana ir būtiska, praksē balstīta pētniecības metode. Papildus tam tiek apspriesti apzināti un neapzināti pētniecības procesi.

BIO. Dr Varvara Guljajeva ir māksliniece un pētniece. Viņa ieņem pētnieces amatu Igaunijas Mākslas akadēmijā. Varvara ir strādā kā viespētniece XRL, Honkongas pilsētas universitāti, IAMAS (Ogaki, Japāna), LJMU (Liverpūle, Lielbritānija), pasniedz interfeisa kultūras Lincas Mākslas un dizaina universitātē, Blekinges Tehnoloģiju institūtā (Karlshamna, Zviedrija).

Kā māksliniece viņa strādā kopā ar Maru Kanetu, veidojot mākslinieku duetu Varvara & Mar. Dueta darbu bieži iedvesmo informācijas laikmets. Savā praksē viņi saskaras ar sociālajām izmaiņām un tehnoloģiskā laikmeta ietekmi. Papildus tam Varvaru aizrauj kinētskā māksla, interaktivitāte un digitālā prototipēšana, kas ir neatņemama viņas darba sastāvdaļa.

Kopš 2009. gada duets ir piedalījies starptautiskajās izstādēs. Viņu darbi tika rādīti MAD Ņujorkā, FACT Liverpūlē, Santa Monikā Barselonā, Barbican Londonā, Onassis kultūras centrā Atēnās, Ars Electronica muzejā Lincā, ZKM Karlsrūē u.c.


KRIŠJĀNIS RIJNIEKS – Fab Lab pieredze un prototipēšanas industrija

Krišjānis Rijnieks stāsta, kas īsti ir FAB LAB un ar ko tā atšķiras no cita veida atvērtajām darbnīcām, piemēram, hakeru telpas, makerspace vai atvērto inovāciju darbnīcu.
Ar īsu ievadu Fab Lab, Krišjānis parādīs, kā ar CAD programmas Freecad palīdzību izveidot patiesu parametrisku dizainu. Freecad ir atvērtā koda alternatīva tādiem rīkiem kā Fusion 360 un Solidworks.

BIO. Krišjānis Rijnieks ir dizainers, jauno mediju mākslinieks un fab lab aktīvists, kurš šobrīd vada Aalto Fablab Somijā, Aalto universitātē. Krišjānis ir pieredzējis deviņdesmito gadu internetu, strādājis par VJ un strādājis ar projekciju kartēšanas projektiem, kā arī izstrādājis pats savu atvērtā koda programmatūru, kuru var izmantot, lai izveidotu kartēšanas instalāciju, izmantojot Raspberry Pi minidatoru. Krišjānis ir ieguvis maģistra grādu jaunajos medijos Aalto Media Lab un ir pabeidzis oficiālo Fab akadēmijas kursu Fab Lab Barcelona.


Šajā semināra daļā var iepazīt mazo, bet jaudīgo 30 vatu CO2 lāzera griezēju Beamo. Runā iespējams uzzināt par dažādiem materiāliem, to izmaksām un kur tos iegūt. Runā var arī iepazīt Fusion 360, profesionālu CAD programmatūru, ko izmanto 3D modeļu projektēšanai. Pēc pamata ievada jūs strādāsiet pie sava dizaina un izmantosiet Beamo, lai īstenotu savus sapņus.


FRIEDRICH BOELL. Ar lāzergriezēju veidotu daļu savienošanas paņēmieni

Kopš 2016. gada Frīdrihs Boels izmanto 3D printēšanas un citas datorvadāmas ražošanas mašīnas, lai realizētu mākslas un ikdienas dzīves projektus, sākot no mazām dāvanām līdz funkcionālām mašīnām.

Tātad, ko nozīmē prototipēšana un kā tā atšķiras no parastā ražošanas procesa? Mākslas jomā gatatavots objekts reti ir paredzēts masu produkcijai, bet drīzāk mākslas praksei, kurā prototips pats par sevi var būt gala rezultāts.

Lekcijā tiks sniegts pārskats par lāzergriešanas, 3D printēšanas, frēzēšanas un rūpniecisko robotu stiprajām un vājajām pusēm, kā arī apspriests dizaina un projektēšanas vadlīnijas. Boels pastāstīs par saviem atklājumiem, kas apkopoti saistībā ar šiem procesiem un pieejām, izmantojot noteiktus materiālus, kā arī parādot dažādus pieejamos programmatūras rīkus un palīgus, sākot no Blender un Inkscape līdz Fusion 360.

BIO. Frīdrihs Boels (DE) ir dzimis 1982. gadā Veselē un uzaudzis Ksantenē, Vācijā. 2005. gadā kļuvis par IT sistēmu elektronikas praktikantu. Nākamo 10 gadu laikā viņš strādāja IT pakalpojumu jomā un iepazina elektronisko lūžņu kalnus, kas veidojas ariz spožās digitālā laikmeta fasādes. Apziņa par šo problēmu un mēģinājumi to izprast virzīja Frīdrihu Boelu aizvien vairāk uz priekšu. Viņš sāka domāt par ikdienas priekšmetiem un tajos izmantoto tehnoloģiju modificēšanu un kontekstualizāciju.

2015. gadā viņš sāka studēt mediju mākslu Ķelnes Mediju mākslas akadēmijā. Šeit viņš nodarbojas ar tādām tehnoloģijām kā reversā inženierija, 3D druka, 3D modelēšana un strādā robotikas jomā. 2019. gadā viņš piedalījās studiju apmaiņas programmā uz Bogotu Kolumbijā. Turklāt kopš 1996. gada viņš nodarbojas ar neprofesionālu elektroniskās mūzikas producēšanu, digitālo attēlu apstrādi un datora radītu grafiku.

Vairāk: www.systemrest.art


SEMINĀRS – mākslinieku prakses un prezentācijas

14.00 – 14.20 – Maija Demitere – Dari pats (DIY) kultūra
14.20 – 14.40 – Jan Georg Glöckner (DE) – Scaling Up!
14.40. – 15.00 – Šons Pinčbeks – Darbības ar reakcijām, ķermeņa iesaistīšana mākslas darbos ar interaktivitāti
15.00 – 15.20 – Anna Priedola – Projekts “VR not bullies” rezultātu prezentācija. Vairāk: vrnotbullies.eu
15.20 – 16.00 – Dr. Danijs Plogers – Vēl viena ikdiena: taupīga piesavināšanās Austrumāfrikā kā jauna tehnoloģisko pasaules cilvēku prakse prototipu izstrādē

BIO. Danijs Plogers ir mākslinieks un kultūrkritiķis, kurš pēta konfliktu un krīzes situācijas augsto tehnoloģiju patērētāju pasaules malās. Viņš ir izveidojis VR instalāciju no frontes karaspēkā Austrumukrainā, devies uz izgāztuvēm Nigērijā, lai vāktu elektroniskos atkritumus, kas nākuši no Eiropas, nozadzis dzeloņdrāts fragmentu no tā dēvētā “augsto tehnoloģiju žoga” uz ES ārējās robežas ar Ungāriju un intervējis ASV bezpilota lidaparātu uzbrukumu lieciniekus Pakistānā. Viņa darbi ir izrādīti ZKM Kultūras un mediju centrā (Karlsrūē), Ludviga forumā (Āhene), Elektroniskās mākslas namā (Bāzelē), Leipcigas Tēlotājmākslas muzejā, WRO Mediju mākslas biennālē (Vroclava), Jaunajā institūtā (Roterdama) , V&A muzejs Londonā un daudzās citās vietās. Viņš ir ieguvis doktora grādu Saseksas Universitātē, Lielbritānijā, un šobrīd ir Londonas Karaliskās Centrālās runas un drāmas skolas zinātniskais asistents, Roterdamas nedrošo plašsaziņas līdzekļu V2_Lab biedrs un De Montfort Unversity asociētais zinātniskais asistents Lesterā.


IZSTĀDES ATKLĀŠANA TIEŠSAISTĒ

Audiovizuālā mediju mākslas izstādē “MĀKSLA GARĀKAI DZĪVEI” apmeklētājiem piedāvā svaigas, “dzīvi pagarinošas” pieredzes. Mākslas pētniecība ir kā sava veida jaunu ceļu meklēšanas paņēmiens, kas ļauj veikt interaktīvus eksperimentus ar telpu, vidi un uztveri; tāpat kā mākslinieki paši eksperimentē ar savu dzīvi; meklē jaunus veidus, kā pastāvēt, redzēt un domāt.

Virtuālā izstāde: garatour.aste.gallery

Jauno mediju mākslas nedēļu Update BACKUP 2020 atbalstīja Valsts kultūrkapitāla fonds, Kurzemes plānošanas reģions, Liepājas Kultūras pārvalde, Eiropas Savienības programma “Radošā Eiropa” un Liepājas Universitāte.

Komentāri ir izslēgtiCitas tiešsaistes lekcijas