Programma

OLIVIA JACK (US) || Live Coding Visuals with HYDRA

5. maijā pulksten 18.30

5. maijā, diskusijā un paraugdemonstrējumos, Olīvija Džeka dalībniekus iepazīstinās ar tīkla video sintēzes platformu Hydra (http://hydra.ojack.xyz/). Tā ir veidota pēc analogās modulārās sintēzes principiem un ļauj interneta pārlūkā transformēt, modulēt un savienot vairākus vizuālus avotus (oscilatorus, kameras, lietotņu logus, attālinātas video translācijas utt.). Radošā darbnīca sniegs ieskatu radošajā programmēšanā un reāllaika vizualizāciju veidošanā ar šo fleksiblo sistēmu dalībniekiem arī bez priekšzināšanām.

Olīvija Džeka ir radošā programmētāja un amerikāņu mediju māksliniece, kas rada dažādas interaktīvas audiovizuālas performances, kā arī pati izstrādā unikālu ģeneratīvo programmatūru audiovizuālām mākslas instalācijām. Kopš 2015. gada aktīvi piedalās izstādēs un elektroniskās mūzikas koncertos, kā arī vada dažādas reāllaika audiovizuālās programmēšanas darbnīcas.

Iespējams pieteikties arī padziļinātai radošajai darbnīcai (dalībnieku skaits ierobežots): https://forms.gle/ZAQTzuGBG4YA1Uxm6

Padziļinātās darbnīca notiks 6. un 7. maijā no 16.00 līdz 19.00 ZOOM platformā.

https://ojack.xyz/


Skaties iepriekšējo notikumu ierakstus YouTube


SHELLY KNOTTS (UK) || IEVADS REĀLLAIKA MŪZIKAS PROGRAMMĒŠANĀ AR SUPERCOLLIDER

SuperCollider ir spēcīgs brīvpieejas, ar dažādām platformām saderīgs audio dzinējs un programmēšanas valoda, kas tiek izmantota ne tikai mūzikas radīšanai, bet arī mašīnmācīšanās nolūkiem, skaņas mākslas instalācijās, performancēs, interaktīvu sistēmu izveidei, reāllaika programmēšanai u.c. nolūkiem.

Šajā darbnīcā elektroniskās mūzikas pārstāve Šellija Nota iepazīstinās dalībniekus ar šo platformu, digitālo skaņas sintezatoru izveidi un modulēšanu SuperCollider reāllaika programmēšanas vidē un ritmu un efektu ģenerēšanu, izmantojot milzīgo sagatavju bibliotēku. Šajā darbnīcā Tu iegūsi prasmes, kas ļaus Tev izveidot savu pirmo Algoreivu, vai arī nospēlēt reāllaikā veidotu trokšņu mūzikas setu.

PAR DARBNĪCAS VADĪTĀJU
Shelly Knotts, UK

Šellija Nota ir improvizācijas māksliniece, kas uzstājas sadarbībā ar datoriem un citiem cilvēkiem. Mākslinieces interese par programmēšanu, datiem un tīkliem atspoguļojas viņas radītajā mūzikā, kurā var saklausīt elektroakustiskās mūzikas, džeza un trokšņu mūzikas ietekmes. Savā skaņradē māksliniece eksperimentē ar ģeneratīvās mūzikas un mākslīgā intelekta tehnikām. Nota ir aktīva reāllaika algoritmiskās programmēšanas kopienas dalībniece un, ar savu apvienību ALGOBABEZ, ir ieguvusi BBC Radiofona darbnīcas balvu par inovāciju skaņas mākslā un mūzikā.

Shelly Knotts is an improviser who performs with computers and other humans. Interests in code, data and networks have lead her down strange and diverse musical paths from electroacoustic composition, through jazz and noise music to algorave. She experiments with generative and AI techniques and opinionated algorithms to make music. She has performed at numerous Algoraves and other live coding events worldwide, solo and with collaborative projects including algo-pop duo ALGOBABEZ. In 2017 she was a winner of BBC Radiophonic Workshop and PRSF ‘The Oram Awards’ for innovation in sound and music. By day she is a researcher at Durham University working on the research project ‘Musically Intelligent Machines Interacting Creatively’.

http://datamusician.net


Tiešsaistes diskusija par nodarbinātību radošām personām (latviešu valodā)

Diskusija par nodarbinātību radošām personām. Diskusijā piedalīsies: Gints Reķēns – LIAA Liepājas Biznesa inkubatora vadītājs, diskusijas moderators, Nauris Lazdāns – Liepājas pilsētas Kultūras pārvaldes vadītāja vietnieks, Anna Priedola – Liepājas Universitātes Mākslas pētījumu laboratorijas vadītāja, Kristaps Puķītis – performanču un audio mākslinieks, kultūras notikumu producents un Dirty Deal Audio vadītājs, Agate Ambulte – Digitālo inovāciju parka vadītāja un Mikus Austers – video mākslinieks, producents, režisors un video izstrādes kompānijas M27 media vadītājs. Katrs diskusijas dalībnieks pārstāv savu nozari, lai visi kopā veidotu pēc iespējas pilnīgāku skatījumu uz Liepājas radošo jomu.

Diskusijā skatīie jautājumi:

Iegūstot izglītību, kas iekļauj radošumu, pēc studiju beigšanas ir grūti orientēties darba tirgū – kā saglabāt savu individualitāti, savu unikālo mākslinieka domu un rokrakstu, bet tajā pat laikā spēt arī samaksāt rēķinus? Kā monetarizēt idejas un radošumu, ko nevar izmērīt darba stundu skaitā?

  • Kāpēc nepieciešams jaunuzņēmuma termins un dažādas atbalsta programmas biznesa iesācējiem? Kā tas sekmē nozares attīstību un pilsētas labklājību?
  • Kā saprast, ka radošā darba rezultāts ir jaunuzņēmuma vērts?
  • Studiju procesa rezultāts ir vispārīgi izglītots un inteliģents cilvēks. Augstskolu studiju programmas, gan akadēmiskās, gan profesionālās, nevar sagatavot jaunos profesionāļus pilnīgi visām iespējamām darba vietām radošajās industrijās. Kādas dzīves pieredzes, prasmes, kompetences būtu tās, kam būtu jāpievērš uzmanība?
  • Radošo industriju jēdziens joprojām ir visnotaļ neskaidrs un drīzāk intuitīvs. Kā Jūs definētu, kas ir radošās industrijas? Kādi īpaši noteikumi un atvieglojumi piemērojami radošo industriju uzņēmumiem? Kā lai kļūst par radošās industrijas darbinieku?
  • Kā pasaulei paziņot par savu inovatīvu ideju un spējām? Kādi ir nozīmīgākie soļi tēla un profesionālās komunikācijas veidošanā radošo industriju nozarē? Kā sameklēt domubiedrus un veidot darba grupu jaunuzņēmumam?

Alvis Misjuns | Fotogrammetrija un tās pielietošana

Meistarklases laikā dalībnieki apgūs ievadu fotogrammetrijā un kā ar vienkāršu motion tracking (kustības izsekošanu) var digitalizētos (“ieskenētos”) objektus “iekustināt”. Meistarklasē varēs arī apgūt kā sagatavot iegūtos modeļus izrādīšanai izmantojot webGL un A-Frame.


Zilvinas Lilas | Scantology. Īstenības pārvērtēšana

Šīs lekcijas galvenais fokuss ir lāzerskenēšanas tehnoloģijas izmantošana kā mākslinieciskās izpausmas līdzeklis. Pašlaik lāzerskenēšanas tehnika, tās augstās precizitātes dēļ, galvenokārt tiek izmantota ģeoloģijā, pilsētas plānošanā un arhitektūrā. Tomēr tā varētu būt vērtīgs papildinājums māksliniecisko rīku kopai un metodikai, ko pašlaik izmanto foto un filmas. Tā vietā, lai ietu šauri noteikto paredzēto ceļu, skenēšanai varētu un varbūt pat vajadzētu pieiet gan kā reāllaika izrādei, izmantojot mūsdienu teātra un dejas paņēmienus un vārdu krājumu, gan kā dokumentāciju, kas tuvojas dokumentālajai fotogrāfijai. Viens no lekcijas uzdevumiem būs reāllaika horeogrāfiska sasaite ar skeneri, lai veidotu un pielāgotu skenēto materiālu, vēl viens – kā izmantot skeneri kā dzīvotspējīgu dokumentālu materiālu nesēju. Papildu interesējošās jomas būs tas, kā rīkoties ar “uncanny valley” parādību, kas skar 3D animāciju kopš jaunāko realitātes atdarināšanas instrumentu ieviešanas un neapstrādātiem skenētiem datiem kā māksliniecisko materiālu. Lekcijā tiks kritiski pārdomātas mūsu attiecības ar tehnoloģijām un pavērtas jaunas iespējas izvairīties no izveidotajām tehniskajām un metodiskajām hierarhijām.

Zilvinas Lilas interesē tīkla un multimediju dizains, 3D animācija, datorgrafika, interaktīvās sistēmas, tehnoloģijas un tehnoloģiju pielietojums izklaidei. Lilas ir strādājis pie vairākiem animācijas projektiem. Tais skaitā strādāja un lasīja lekcijas Volta Disneja studijās. Pašlaik Lilas strādā par profesoru Mediju mākslas akadēmijā (Kunsthochschule der Medien) Ķelnē, Vācijā.